مدیریت ارتباط با مشتری، وفادارسازی مشتریان، افزایش و جذب مشتری

باشگاه مشتریان، مدیریت ارتباط با مشتری ، وفادارسازی مشتریان،راه اندازی باشگاه مشتریان، افزایش مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری، وفادارسازی مشتریان، افزایش و جذب مشتری

باشگاه مشتریان، مدیریت ارتباط با مشتری ، وفادارسازی مشتریان،راه اندازی باشگاه مشتریان، افزایش مشتری


مدیریت ارتباط با مشتری، وفادارسازی مشتریان، افزایش و جذب مشتری
علی خویه
09122991608
khooyeh@gmail.com
باشگاه مشتریان از جمله مهمترین ابزارهای وفادارسازی مشتری جهت تحکیم و تقویت فعالیت های بازاریابی است. در واقع تمرکز باشگاه مشتریان بر روی توسعه روابط با مشتریان فعلی است. در تعریفی دیگر ((باشگاه مشتریان به عنوان یک حلقه برقرار کننده ارتباطات با افراد تعریف می شود، که به وسیله بنگاه اقتصادی و به منظور ایجاد ارتباطات مستقیم و منظم با مشتریان ایجاد شده و راهبری می شود. هدف باشگاه مشتریان، فعال کردن مشتریان و افزایش وفاداری آنها به وسیله ایجاد یک رابطه عاطفی با آنهاست)). همچنین یکی از اهداف راه اندازی باشگاه مشتریان افزایش دانش و اطلاعات بنگاه اقتصادی درباره رفنار و علایق مشتری خویش است. در واقع پس از ثبت نام مشتری در باشگاه مشتریان در هر بار مراجعه وی، بنگاه اقتصادی اطلاعات مفصلی در مورد رفتار مشتری، علائق و ساختار تقاضای وی دریافت می کند.
می توان نتیجه گرفت که فرآیند مدیریت یک باشگاه مشتریان، مجموعه اقدامات سازمان یافته در جهت ایجاد، حفظ و افزایش وفاداری مشتریان نسبت به یک برند هستند و بر خلاف تصور رایج، در یک محصول نرم افزاری خلاصه و محدود نمی‌شوند. اما توسعه فناوری اطلاعات در فضای کسب و کار این امکان را به وجود آورده است تا بتوان از این ظرفیت در جهت اهداف مد نظر از راه اندازی باشگاه مشتریان به نحو مطلوب استفاده نمود.
نویسندگان
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
موضوعات مطالب
خدمات ما
آموزش افزایش مشتری افزایش مشتری اصول و فنون مذاکره
شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام

راهکارهایی برای افزایش فروش شما

صفحه ی اینستاگرام

صفحه ی لینکدین
طبقه بندی موضوعی
دوشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۰۵ ب.ظ

فروشنده ی حرفه ای

علی خویه

مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش - با بیش از 18سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 11 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از 200 پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از 350000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی .......
www.khooyeh.ir

مدیریت ارتباط با مشتری، وفادارسازی مشتریان، افزایش و جذب مشتری

- یک فروشندۀ حرفه ای توانایی این را دارد که به خریدار کمک کند تا از میان انواع کاغذهای دیواری و پارکت، خرید خود را انجام دهد و از خرید خود، راضی باشد. یا این که مشتری را قانع کند در آینده که به محصول احتیاج پیدا کرد، برای خرید به سراغ نمایندگی عرضه کنندۀ محصولات رویا بیاید.

2- یک فروشندۀ حرفه ای، آن قدر با نیازها و خواسته های مشتری خود آشنا می شود که کاملا درک می کند که چرا این محصول برای این مشتری فایده بخش است.

3- یک فروشندۀ حرفه ای، معتقد است که محصول یا خدمات ، خیلی بیشتر از پول آن، برای مشتری ارزش دارد و مشکل مشتری را به خوبی حل می کند.

4- هدف اصلی یک فروشندۀ حرفه ای، فراهم نمودن خدمات کامل و مفید برای مشتری است.

5- یک فروشندۀ حرفه ای می داند که چه زمان یک مشتری ، طالب کالا یا خدمات نیست. شما باید کاملا بدانید که چه چیزی به نفع مشتری شماست و چنانچه این را ندانید نباید به مبادرت به عرضۀ کالا و یا خدمات بکنید.

6- یک فروشندۀ حرفه ای، کاری بیش از فروختن انجام می دهد. او تلاش می کند که حتی اگر محصولی برای فروختن نداشت، باز هم مشتری به خاطر مشورت با او ، به سراغش بیاید. فروشندگان حرفه ای با شغل خریداران خود کاملا آشنا می شوند : از آنجا که فروشندگان حرفه ای ارائه کننده هستند، نه گیرنده، مانند مشاور عمل می کنند و طرف مشورت خریداران قرار می گیرند. آنها با صبر و متانت به نیاز مشتریان خود پی می برند و مشخص می کنند که محصولات و خدمات آنها چگونه می تواند با نیازهای خریداران مطابقت داشته باشد.

7- فروشندۀ حرفه ای تأثیر‌گذار است  و کار فروش خود را همیشه به پایان می برد، او هیچ وقت هیچ کاری را ناتمام نمی‌گذارد.

8- فروشنده حرفه‌ای اعتماد به نفس دارد. او از فرآیند فروش لذت می‌برد و از روابط شغلی خودش با مشتریان رضایت دارد. مشتریان او هم به او اعتماد می‌کنند و وفادار باقی می‌مانند.

مشاور مشتریان خود باشید

 


برچسب‌ها: نوابغ فروش, آکادمی بازاریابی و فروش, نوابغ فروش5, تجارت بین الملل بازرگانی بین الملل, مدرسه بازرگانی ایران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی