مدیریت ارتباط با مشتری، وفادارسازی مشتریان، افزایش و جذب مشتری

باشگاه مشتریان، مدیریت ارتباط با مشتری ، وفادارسازی مشتریان،راه اندازی باشگاه مشتریان، افزایش مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری، وفادارسازی مشتریان، افزایش و جذب مشتری

باشگاه مشتریان، مدیریت ارتباط با مشتری ، وفادارسازی مشتریان،راه اندازی باشگاه مشتریان، افزایش مشتری


مدیریت ارتباط با مشتری، وفادارسازی مشتریان، افزایش و جذب مشتری
علی خویه
09122991608
khooyeh@gmail.com
باشگاه مشتریان از جمله مهمترین ابزارهای وفادارسازی مشتری جهت تحکیم و تقویت فعالیت های بازاریابی است. در واقع تمرکز باشگاه مشتریان بر روی توسعه روابط با مشتریان فعلی است. در تعریفی دیگر ((باشگاه مشتریان به عنوان یک حلقه برقرار کننده ارتباطات با افراد تعریف می شود، که به وسیله بنگاه اقتصادی و به منظور ایجاد ارتباطات مستقیم و منظم با مشتریان ایجاد شده و راهبری می شود. هدف باشگاه مشتریان، فعال کردن مشتریان و افزایش وفاداری آنها به وسیله ایجاد یک رابطه عاطفی با آنهاست)). همچنین یکی از اهداف راه اندازی باشگاه مشتریان افزایش دانش و اطلاعات بنگاه اقتصادی درباره رفنار و علایق مشتری خویش است. در واقع پس از ثبت نام مشتری در باشگاه مشتریان در هر بار مراجعه وی، بنگاه اقتصادی اطلاعات مفصلی در مورد رفتار مشتری، علائق و ساختار تقاضای وی دریافت می کند.
می توان نتیجه گرفت که فرآیند مدیریت یک باشگاه مشتریان، مجموعه اقدامات سازمان یافته در جهت ایجاد، حفظ و افزایش وفاداری مشتریان نسبت به یک برند هستند و بر خلاف تصور رایج، در یک محصول نرم افزاری خلاصه و محدود نمی‌شوند. اما توسعه فناوری اطلاعات در فضای کسب و کار این امکان را به وجود آورده است تا بتوان از این ظرفیت در جهت اهداف مد نظر از راه اندازی باشگاه مشتریان به نحو مطلوب استفاده نمود.
نویسندگان
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
موضوعات مطالب
خدمات ما
آموزش افزایش مشتری افزایش مشتری اصول و فنون مذاکره
شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام

راهکارهایی برای افزایش فروش شما

صفحه ی اینستاگرام

صفحه ی لینکدین
طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۹ ق.ظ

بهترین راه افزایش فروش و جذب مشتری

برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

بهترین راه افزایش فروش و جذب مشتری چیست؟

چرا باید به مشتریان موجود توجه داشته باشید؟

ارزش حفظ مشتری چقدر است

اگر شما در واحد فروش کار می کنید، بدانید که پیدا کردن راه های جدید برای افزایش درآمد همیشه دور از ذهن است.

هنگامی که به فروش روند صعودی به خود می گیرید، بسیاری از فروشندگان بر روی جذب مشتریان جدید متمرکز هستند در حالی که آنها به طور ویژه  و خاص باید در مورد نیاز به حفظ مشتریان فعلی  کار کنند.

نکته ی جالبی که این روزها می شنویم این است که حفظ مشتریان فعلی، ارزان تر از جذب مشتریان جدید است. پس چرا بیشتر به مشتریان جدید تمرکز می کنیم؟

۰ نظر  کانال تلگرام مدیریت ارتباط با مشتری CRM موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۴۹
علی خویه
دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۶ ق.ظ

فنون علمی وفادارسازی مشتری

برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
مشاوره هایپرمارکت و فروشگاه زنجیره ای
مشاوره هایپرمارکت و فروشگاه زنجیره ای

فنون علمی وفادارسازی مشتری

فنون علمی وفادارسازی مشتری

کمپانی‌های بزرگ دنیا امروزه دریافته‌اند می‌توانند با انجام اقداماتی مشتریان کسب و کار خود را به سفیران برند خود تبدیل کنند. آنچنان که مشتری به عنوان وکیل مدافع برند، محصولات آن کمپانی را به صورت رایگان در بین مشتریانجدید تبلیغ کند. در دانش بازاریابی به این عملکرد سفیران کمپانی‌ها، مشتری‌های وفادار گفته می‌شود.

تکنیکی که در ایران فقط بین تعداد معدودی از شرکت‌های بزرگ به کار گرفته می‌شود و اغلب کسب وکارهای کوچک سنتی نسبت به این ابزار کاربردی بی‌تفاوت هستند. این کسب و کارها تنها به بیان این سوال که چرا هر روز درآمدمان کمتر می‌شود و چرا مشتری ثابت (وفادار) نداریم، اکتفا می‌کنند و همه چیز را به شرایط بد اقتصادی و مدیریت ناموفق دولتمردان محدود می‌کنند.

ما در این گزارش به دنبال آن هستیم تا بخشی از دانش بازاریابی را با شما به اشتراک بگذاریم. زیرا معتقدیم رشد کسب‌و‌کار شما می‌تواند به ایجاد شغل برای افراد بیکار و رشد اقتصادی کشور منجر شود.

رفتار پروانه‌ای مشتریان

دکتر امین اسداللهی، دکترای مدیریت بازرگانی با گرایش تحقیقات بازاریابی در پاسخ به این پرسش که چرا مشتریانوفادار نیستند، به جام‌جم می‌گوید: عوامل متعددی دراین باره وجود دارد که یکی از آنها تغییر مکرر رفتار مصرف‌کنندگان است. وجود کالاهای متنوع در بازار باعث شده تا مردم دوست داشته باشند هر کالا را حداقل یک‌بار امتحان کنند و این موضوع به یک فرهنگ بین مردم تبدیل شده است. اصولا به واسطه همین فرهنگ است که ما این روزها شاهد پروانه‌ای بودن رفتار مشتریان برندها هستیم.

وی ادامه می‌دهد: رفتار پروانه‌ای به این معنا که مشتری هر جا گل (کالا) خوش آب و رنگی می‌بینند، به سمت آن می‌رود.

شکار مشتریان از طریق تنوع محصول

تنوع‌طلبی یک ویژگی انسانی است که کمپانی‌های بزرگ سعی کرده‌اند با استفاده از آن، استراتژی خود را برای جذب شکار این گروه از مشتریان متمرکز کنند.

دکتر اسداللهی در ادامه می‌گوید: شرکت‌های بزرگ با این کار به اصطلاح بی‌وفایی مشتری را شکار می‌کنند. البته استفاده از این رویکرد به معنای آن نیست که مشتریان وفادار می‌شوند. گویا حضور مشتری از نقطه منفی به نقطه صفر می‌رسد. اما مشتری هنوز از این نقطه بالاتر نرفته است که بگوییم مشتری وارد مقوله وفاداری شده است.

به گفته این کارشناس بازار، در حال حاضر کمپانی‌های بزرگ در عین حفظ برند اصلی، همزمان محصولات جدید را با اسامی مختلف تولید و به بازار عرضه می‌کنند بدون آن که مشتری بداند این محصولات متعلق به یک کمپانی است.

۰ نظر  کانال تلگرام مدیریت ارتباط با مشتری CRM موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۴۶
علی خویه

 استفاده از فضای اینترنت برای رشد و توسعه کسب کار بسیار مفید است. شما می توانید برای خدمات پس از فروش با استفاده از بانک اطلاعات مشتریان آنها را در یک شبکه مجازی مانند تلگرام جمع کنید و آخرین اطلاعات و اخبار شرکت را به اطلاع آنها برسانید. طبعا استفاده از شبکه های مجازی می تواند سرعت کار شما را برای خدمات پس از فروش افزایش بدهد. شما می توانید درباره محصول یا شیوه های نگهداری و تعمیر اولیه اطلاعات خوبی به مشتریان خودتان بدهید. 

یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید راه اندازی یک وب سایت خدمات پس از فروش برای شرکت است تا در این وب سایت ضمن ارتباط با مشتریان بتوانید خدمات حرفه ای در فرصت کوتاه به آنها بدهید. هر یک از مشتریان می توانند با وارد شدن در صفحات اختصاصی و گفت وگوی اینترنتی با کارشناسان مشکلات احتمالی کالا را برطرف کنند و در صورتی که از طریق گفت وگوی اینترنتی مشکل آنها رفع نشد، مشتریان می توانند با ارسال آدرس دقیق زمانی را برای حضور تعمیرکار در منزل یا محل کار رزرو کنند. 

البته پیشنهاد ما این است که برای استفاده از فضای مجازی اعم از وب سایت یا شبکه های اجتماعی از یک متخصص حرفه ای استفاده کنید و کسانی را برای ارائه خدمات پس از فروش استخدام کنید که علاوه بر مهارت و دانش از اهمیت خدمات فروش و پس از فروش آگاه باشند. چرا که گاه کارمندی که اصول فنی را برای ارتباط اینترنتی می داند اما از اهمیت سرویس خدمات پس از فروش آگاه نیست با ارتباط غیر حرفه ای و ایجاد نارضایتی، می تواند خسارت های زیادی به شرکت وارد کند.

شما برای اینکه بتوانید خدمات پس از فروش را به صورت اینترنتی پشتیبانی کنید باید از نیروهای کارآمد و توانا در حوزه بازار و اینترنت استفاده کنید تا بتوانید در میان انبوه شرکت های تولید لوازم خانگی برای شرکت خود یک مزیت رقابتی ایجاد کنید.

استفاده از فضای مجازی برای همه شرکت ها در همه مراحل خدمات فروش و پس از فروش ضروری است، اما مهم تر از همه استخدام نیروهای انسانی توانا و شیوه های ارائه این نوع از خدمات است.


منبع: forsatnet.ir

۰ نظر  کانال تلگرام مدیریت ارتباط با مشتری CRM موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۶ ، ۱۴:۴۰
علی خویه