مدیریت ارتباط با مشتری، وفادارسازی مشتریان، افزایش و جذب مشتری

باشگاه مشتریان، مدیریت ارتباط با مشتری ، وفادارسازی مشتریان،راه اندازی باشگاه مشتریان، افزایش مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری، وفادارسازی مشتریان، افزایش و جذب مشتری

باشگاه مشتریان، مدیریت ارتباط با مشتری ، وفادارسازی مشتریان،راه اندازی باشگاه مشتریان، افزایش مشتری


مدیریت ارتباط با مشتری، وفادارسازی مشتریان، افزایش و جذب مشتری
علی خویه
09122991608
khooyeh@gmail.com
باشگاه مشتریان از جمله مهمترین ابزارهای وفادارسازی مشتری جهت تحکیم و تقویت فعالیت های بازاریابی است. در واقع تمرکز باشگاه مشتریان بر روی توسعه روابط با مشتریان فعلی است. در تعریفی دیگر ((باشگاه مشتریان به عنوان یک حلقه برقرار کننده ارتباطات با افراد تعریف می شود، که به وسیله بنگاه اقتصادی و به منظور ایجاد ارتباطات مستقیم و منظم با مشتریان ایجاد شده و راهبری می شود. هدف باشگاه مشتریان، فعال کردن مشتریان و افزایش وفاداری آنها به وسیله ایجاد یک رابطه عاطفی با آنهاست)). همچنین یکی از اهداف راه اندازی باشگاه مشتریان افزایش دانش و اطلاعات بنگاه اقتصادی درباره رفنار و علایق مشتری خویش است. در واقع پس از ثبت نام مشتری در باشگاه مشتریان در هر بار مراجعه وی، بنگاه اقتصادی اطلاعات مفصلی در مورد رفتار مشتری، علائق و ساختار تقاضای وی دریافت می کند.
می توان نتیجه گرفت که فرآیند مدیریت یک باشگاه مشتریان، مجموعه اقدامات سازمان یافته در جهت ایجاد، حفظ و افزایش وفاداری مشتریان نسبت به یک برند هستند و بر خلاف تصور رایج، در یک محصول نرم افزاری خلاصه و محدود نمی‌شوند. اما توسعه فناوری اطلاعات در فضای کسب و کار این امکان را به وجود آورده است تا بتوان از این ظرفیت در جهت اهداف مد نظر از راه اندازی باشگاه مشتریان به نحو مطلوب استفاده نمود.
نویسندگان
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
موضوعات مطالب
خدمات ما
آموزش افزایش مشتری افزایش مشتری اصول و فنون مذاکره
شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام

راهکارهایی برای افزایش فروش شما

صفحه ی اینستاگرام

صفحه ی لینکدین
طبقه بندی موضوعی
دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۹ ق.ظ

بهترین راه افزایش فروش و جذب مشتری

برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

بهترین راه افزایش فروش و جذب مشتری چیست؟

چرا باید به مشتریان موجود توجه داشته باشید؟

ارزش حفظ مشتری چقدر است

اگر شما در واحد فروش کار می کنید، بدانید که پیدا کردن راه های جدید برای افزایش درآمد همیشه دور از ذهن است.

هنگامی که به فروش روند صعودی به خود می گیرید، بسیاری از فروشندگان بر روی جذب مشتریان جدید متمرکز هستند در حالی که آنها به طور ویژه  و خاص باید در مورد نیاز به حفظ مشتریان فعلی  کار کنند.

نکته ی جالبی که این روزها می شنویم این است که حفظ مشتریان فعلی، ارزان تر از جذب مشتریان جدید است. پس چرا بیشتر به مشتریان جدید تمرکز می کنیم؟

درسال ۲۰۱۴، گزارش یک مر کز مشاوره اقتصادی نشان می دهد که افزایش سرمایه گذاری در جذب مشتریان جدید از ۳۱ درصد به ۳۴ درصد افزایش یافته است، در حالی که تلاش برای حفظ مشتریان فعلی  از ۲۴ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته است.

یک دلیل این است که معمولا فکر می کنیم اگر یک محصول یا خدمات عالی داشته باشیم، حفظ مشتری را به طور طبیعی دنبال خواهیم داشت. در حالی که این موضوع ممکن است فقط  در برخی مواردی باشد، حقیقت این است که این یک استراتژی کوتاه مدت است. دیر یا زود، مشتریان شما احساس خواهند کرد که شما به آنها اهمیتی نمی دهید و در نهایت شما را ترک می کنند.

negotiatioan (3)

مشتریان شما را ترک خواهند کرد اگر احساس کنند شما به آنها اهمیتی نمی دهید

شما باید مشتریان خودتان را روز به روز وفادار تر کنید

داشتن یک برنامه نگهداری موثر مشتری ، توانایی شناسایی، پیگیری و فروشبیشتر به این مشتریان است که آن ها را تبدیل به منابع مالی بلند مدت شما میکند.

نگهداری مشتریان فعلی به عنوان یک محرک قابل توجه  و مهم برای کسب درآمد شما خواهد بود

در ادامه توضیح خواهیم داد که چرا و چگونه حفظ مشتری برای رشد فروششما ضروری است و ما همچنین با پنج راهنمایی و مثال عملی از نحوه استفاده از نرم افزارهای  crm برای کمک به شما در انجام راه هایی برای فروشبیشتر به مشتریان موجود شما ارائه می دهیم.

khooyeh marketing (4)

چرا باید به مشتریان موجود توجه داشته باشید؟

هر کسب و کاری به مشتریان جدید نیاز دارد، اما به یاد داشته باشید که ساده ترین و قابل پیش بینی ترین منبع درآمد جدید درست روبه روی شماست: مشتریانی که قبلا از شرکت شما مطلع شده اند و از قبل از شما خریداری کرده اند.

پس چرا باید حواسمان به مشتریان موجود باشد ؟

در اینجا سه دلیل برای اینکه شما باید مراقب مشتریان فعلی باشید را مطرح می کنیم:

  • به دست آوردن نرخ تبدیل بهتر.

مشتریان موجود قبلا از شما خریداری کرده اند، بنابراین اگر تجربه خوبی داشته باشند، از شما دوباره خرید می کنند. اعتماد و اطمینان در حال حاضر ایجاد شده است و شما چیزی در مورد آنها در حال حاضر می دانید و از این رو، شناسایی خواسته های آن ها آسان تر است

 شما وقت کمتری برای یافتن آنها پیدا خواهید کرد و آسان تر آنها را متقاعد می کنید که باید از شما خریداری کنید. علاوه بر این، مشتریان موجود می توانند بازخورد ارزشمند خود را در مورد عملکرد شما ارائه دهند:

آیا خدمات به مشتریان کافی بود؟

 آیا محصول شما انتظاراتشان را برآورده می کند؟

 آیا کارایی کالایی که خریداری کرده بودند با هزینه ای که کرده بودند متناسب بود؟

شما می توانید از این بازخورد برای ادامه کار و خدمات خود استفاده کنید.

Shopping sale, reduction, discount and promo concept with red bouncing spheres and percent symbol sign on white background.

  • افزایش سود

 مشتریان موجود تمرکز کمتر و حساسیت کمتری را به قیمت دارند نسبت بهمشتریان جدید  زیرا برای جذب مشتری جدید نیازی به تخفیف های بسیاری وجود دارد که معمولا استفاده می شود. و از آنجا که مشتریان موجود شما به شما اعتماد می کنند، ممکن است مشتری را متقاعد کنید که حتی بیشتر از نیاز خود، از محصولات یا خدمات شما استفاده کند.

ارزش نگهداری مشتریان نباید دست کم گرفت

اگر همچنان شما احساس می کنید که حفظ مشتری نقش کوچکی در رشد کسب و کار شما دارد، در اینجا چند آمار ارائه می شود که شاید برای شما جالب باشد .

آمارهایی که Bain & Company  ارائه می کند نشان دهنده ی آن است که، افزایش ۵ درصدی در حفظ مشتری می تواند سودآوری شرکت را ۷۵٪ افزایش دهد!

آمار Gartner Group به ما می گوید که ۸۰ درصد درآمد آینده شرکت شما از ۲۰ درصد از مشتریان موجود شما خواهد بود.

با توجه به معیارهای بازاریابی، فروش به مشتریان موجود در بازار در حدود ۵۰٪ آسانتر از فروش به مشتریان جدید است.

هنوز شک و تردید دارند که آیا حفظ مشتری چیزی است که ذهن شما را به خود جلب کند؟

باین و شرکت نیز گزارش می دهند که جذب مشتریان جدید هزینه ای حدود ۶ تا ۷ برابر بیشتر از نگه داشتن مشتری موجود خواهد داشت!

Why-the-customer-experience-matters-

 راحتی فروش به مشتریان موجود:

شرکت ها باید نقش مهمی در حفظ مشتری داشته باشند.

بهترین راه کسب درآمد برای کسب و کار شما، بهترین استفاده از پایگاه مشتریموجود و سرمایه گذاری در هر فرصت برای به حداکثر رساندن درآمد است.

بسیاری از استراتژی های نگهداری مشتری در وب وجود دارد و شما احتمالا با استفاده از برخی از آنها، اما قبل از نشان دادن برخی از راهنمایی های مفید، قصد داریم  برخی از انتظارات را از دیدگاه مشتریان به اشتراک بگذارید.

khooyeh sales (2)

علی خویه استاد دانشگاه، مشاور، محقق و مدرس در زمینه های مدیریت،بازاریابی، فروش، برندسازی، تبلیغات، اصول و فنون مذاکره با ۱۸ سال تجربه ی احرایی موفق تالیف و ترجمه ۱۲ عنوان کتاب تخصصی و مرجع

اجرای پروژه های QS ، بازاریابی، مدیریت و مهندسی فروش، برندینگ و تبلیغات، باشگاه مشتریان و CRM، دپارتمان بازاریابی، توزیع و پخش و فروش مویرگی، اجرای جشنواره های فروش، پیاده سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی، استقرار فرآیند های فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش، اجرای ساده ترین و مناسب ترین روش های فروش و بازاریابی در جهت ارتقا فروش و رضایت مشتری، بهبود عملکرد تیم فروش و بازاریابی، ایجاد واحد CRM، استخدام و بکارگیری منابع انسانی مناسب و اثر بخش با متدهای روز دنیا و آموزش و استقرار آنها در سازمان،تحقیقات بازار و بازاریابی، بازارشناسی و بازارسنجی، منابع انسانی، رفتار مصرف کننده، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روانشناسی فروش،مشاوره در حوزه های مدیریت، QS، بازاریابی، فروش، تبلیغات و ارتباطات، راهکارهای افزایش فروش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی