دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۹ ق.ظ
بهترین راه افزایش فروش و جذب مشتری
بهترین راه افزایش فروش و جذب مشتری چیست؟
چرا باید به مشتریان موجود توجه داشته باشید؟
ارزش حفظ مشتری چقدر است
اگر شما در واحد فروش کار می کنید، بدانید که پیدا کردن راه های جدید برای افزایش درآمد همیشه دور از ذهن است.
هنگامی که به فروش روند صعودی به خود می گیرید، بسیاری از فروشندگان بر روی جذب مشتریان جدید متمرکز هستند در حالی که آنها به طور ویژه و خاص باید در مورد نیاز به حفظ مشتریان فعلی کار کنند.
نکته ی جالبی که این روزها می شنویم این است که حفظ مشتریان فعلی، ارزان تر از جذب مشتریان جدید است. پس چرا بیشتر به مشتریان جدید تمرکز می کنیم؟
درسال ۲۰۱۴، گزارش یک مر کز مشاوره اقتصادی نشان می دهد که افزایش سرمایه گذاری در جذب مشتریان جدید از ۳۱ درصد به ۳۴ درصد افزایش یافته است، در حالی که تلاش برای حفظ مشتریان فعلی از ۲۴ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته است.
یک دلیل این است که معمولا فکر می کنیم اگر یک محصول یا خدمات عالی داشته باشیم، حفظ مشتری را به طور طبیعی دنبال خواهیم داشت. در حالی که این موضوع ممکن است فقط در برخی مواردی باشد، حقیقت این است که این یک استراتژی کوتاه مدت است. دیر یا زود، مشتریان شما احساس خواهند کرد که شما به آنها اهمیتی نمی دهید و در نهایت شما را ترک می کنند.
مشتریان شما را ترک خواهند کرد اگر احساس کنند شما به آنها اهمیتی نمی دهید
شما باید مشتریان خودتان را روز به روز وفادار تر کنید
داشتن یک برنامه نگهداری موثر مشتری ، توانایی شناسایی، پیگیری و فروشبیشتر به این مشتریان است که آن ها را تبدیل به منابع مالی بلند مدت شما میکند.
نگهداری مشتریان فعلی به عنوان یک محرک قابل توجه و مهم برای کسب درآمد شما خواهد بود
در ادامه توضیح خواهیم داد که چرا و چگونه حفظ مشتری برای رشد فروششما ضروری است و ما همچنین با پنج راهنمایی و مثال عملی از نحوه استفاده از نرم افزارهای crm برای کمک به شما در انجام راه هایی برای فروشبیشتر به مشتریان موجود شما ارائه می دهیم.
چرا باید به مشتریان موجود توجه داشته باشید؟
هر کسب و کاری به مشتریان جدید نیاز دارد، اما به یاد داشته باشید که ساده ترین و قابل پیش بینی ترین منبع درآمد جدید درست روبه روی شماست: مشتریانی که قبلا از شرکت شما مطلع شده اند و از قبل از شما خریداری کرده اند.
پس چرا باید حواسمان به مشتریان موجود باشد ؟
در اینجا سه دلیل برای اینکه شما باید مراقب مشتریان فعلی باشید را مطرح می کنیم:
به دست آوردن نرخ تبدیل بهتر.
مشتریان موجود قبلا از شما خریداری کرده اند، بنابراین اگر تجربه خوبی داشته باشند، از شما دوباره خرید می کنند. اعتماد و اطمینان در حال حاضر ایجاد شده است و شما چیزی در مورد آنها در حال حاضر می دانید و از این رو، شناسایی خواسته های آن ها آسان تر است
هزینه کمتر بازاریابی
شما وقت کمتری برای یافتن آنها پیدا خواهید کرد و آسان تر آنها را متقاعد می کنید که باید از شما خریداری کنید. علاوه بر این، مشتریان موجود می توانند بازخورد ارزشمند خود را در مورد عملکرد شما ارائه دهند:
آیا خدمات به مشتریان کافی بود؟
آیا محصول شما انتظاراتشان را برآورده می کند؟
آیا کارایی کالایی که خریداری کرده بودند با هزینه ای که کرده بودند متناسب بود؟
شما می توانید از این بازخورد برای ادامه کار و خدمات خود استفاده کنید.
افزایش سود