ابعاد CRM
ابعاد CRM
-۱ “سین و تسه و ییم” عناصر CRM را به شرح ذیل بر می شمارند:
۲٫ تمرکز بر مشتری: شامل تمرکز گسترده بر مشتری اصلی و تحویل مستمر ارزش افزوده و برتر به مشتریان کلیدی منتخب از طریق عرضه های شخصی شده و دلخواه است .
CRM:نامزاس۲- ضرورتا به معنی تغییرات اساسی در روش سازماندهی و فرایندهای کسب و کار شرکت هاست.شرکت ها باید به چالش های اصلی سازمان در رابطه با شروع و آغاز CRM توجه بیشتری داشته باشند.
-۳مدیریت دانش: طبق دیدگاه مبتنی بر دانش سازمان ، منطق اصلی برای وجود یک شرکت ، ایجاد ، انتقال و کاربرد دانش است. از دیدگاه مدیریت ارتباط با مشتری ، دانش می تواند به آنچه که از تجربه یا مطالعه عملی داده مشتری یادگرفته شده است ، اطلاق شود.
CRM -4مبتنی بر فناوری: داده مشتری دقیق، برای عملکرد موفقیت آمیز مدیریت ارتباط مشتری حیاتی است.در نتیجه فناوری نقش مهمی در این خصوص دارد و در افزایش هوشمندی سازمان ایفا می نماید.
عملکرد بازاریابی:
رضایت مشتری: رضایت مشتری عموما به عنوان برآورده شدن کامل انتظارات شخص توصیف می شود.رضایت مشتری احساس یا گرایش یک مشتری به یک محصول یا خدمت بعد از استفاده آن است .در مباحث مربوط به خدمات ، تا حد زیادی کیفیت و رضایتمشتری مساوی است و رضایت مشتری از طریق قاعده ذیل تعریف می شود:
رضایت = خدمات دریافت شده تقسیم بر خدمات مورد انتظار